torsdag 10. februar 2011

Fargeprøve

Da ble vi ferdig med en oppgave til. Vi lærte om NCS- og Ittens fargesystem. Kunne ha skrevet hva jeg kan om dem på bloggen, men neh .. det blir litt for mye. Har alt i hodet og i loggboka tilfelle jeg glemmer noe. Dere får vel bare resultatet av fargeprøvingen da :P


                                                    Et lite utsnitt.


                                        Grønnfargen. Sandpapir ble brukt.


Ouuuh. Sånn blir det når du splasher rød, blå og gul på et sted og drar fargene ut med en gaffel eller noe flatt. Kunne ha hatt dette utsnitt i en kjempe versjon sånn at jeg kan henge i rommet.

Sånn btw, vi brukte akrylfarger og prøvde ut forskjellige tinger man kan ha oppi akryl for å få et annet uttrykk/resultat enn vanlig akryl.





Og sist, men ikke minst, ''glassmaleriet'' av akrylfarger. Bildet er ikke redigert. Jeg valgte å være litt religiøs her. Når noen sier ''glassmaleri'' så forestiller jeg vakre glassmalerier i de store kirker, og jo mer du ser på de, jo mer du har lyst til å studere de.
Mamma sa jeg kunne ha tegnet på et øye så det ikke skal se så tom ut på ansiktet. Men jeg likte det sånn, så jeg la være. Jahjah, please enjoy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar